A Szellemtinta Üzenetek a túlvilágról egy fantasztikus szóasszociációs partijáték nagyobb társaságoknak is. A két csapat versenyez, hogy előbb kitalálják a rejtélyt a másiknál. Ehhez csavaros kérdéseket tesznek fel a szellemüknek, aki betűről betűre válaszol, remélve, hogy csak a társai értik, mit akar mondani...
Híres médiumok versengenek, hogy kitalálják egy titkos tárgyat, és bizonyítsák, hogy kapcsolatba tudnak lépni a "Túlvilággal". Az első csapat, aki kitalálja a titkos tárgyat, nyer!
A Szellemtinta létrehozásához oszd fel a játékosokat úgy, hogy a Nap csapat és a Hold csapat mindegyiknek legyen egy szelleme és legfeljebb három médiuma. A csapaton belül a médiumoknak hét kérdéskártyával rendelkező kezük van, és a szellemek a játék elején egy kártyán található öt tárgy közül választják ki a titkos tárgyat. Egy körben a médiumok átadják a két kérdéskártyát a szellemüknek olyan mintakérdésekkel, mint például "Milyen színű a leggyakrabban?", "Milyen fiktív karakter rendelkezik vele vagy használja?", és "Ha egy hangszer lenne, mi lenne az?"
A szellem eldob egy kérdéskártyát részben felfedve, majd visszaadja a válaszra váró kérdéskártyát a médiumoknak, majd lassan egy betűt ír az válaszra, hogy mindenki láthassa. Amint a médiumok úgy érzik, hogy tudják, mi a bizonyíték szó, hangosan kiáltják "Silencio!", és a szellem abbahagyja az írást. A másik médiumokból álló csapat talán csak a "Y" betűt látja, de ha tudod, hogy mi volt a kérdés "Milyen színű?", akkor tudod, hogy a bizonyíték csak "sárga" lehet. A kör befejezéseként húzz két új kérdéskártyát.
Egy körben, a kérdéskártyák átadása helyett megpróbálhatod kitalálni a választ - és ehhez a szellemekhez hasonlóan betűről betűre kell írnod. Ha helytelen betűt írsz, a szellemek megállítanak, kihúzzák a hibát, ami több információt ad a másik csapatnak. Ha teljes szót helyesen kitalálsz, nyersz!
Díjak és elismerések:
Game Makers Guild - Jóváhagyás pecsét
The Dice Tower - Jóváhagyás pecsét
Ajánlott kor: 13
Játékosok száma: 4-8
Játékidő: 10-15 perc